Echte meisjes in bigi pang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van esther Schenk - WaarBenJij.nu Echte meisjes in bigi pang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van esther Schenk - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in bigi pang

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

25 September 2012 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal, Hoe is het in het koude kikkerlandje? Ik zit Hier nu lekker buiten in een windje af te koelen na een heerlijk dagje niets doen. Afgelopen weekend heb ik namelijk mijn eerste excursie gedaan. Ik was naar Bigi pang geweest. Bigi pang is een meer ten Westen van Suriname. Bigi pang ligt op 4 uur rijden van Paramaribo en op de heenweg hebben we dan ook een aantal culturele stops gemaakt. Zo zijn we in Nickerie geweest en hebben we de rijstfabriek bekeken. Het was de bedoeling dat deze fabriek er voor zou zorgen dat Suriname in bezit zou komen van de grootste rijstfabriek van Zuid-Amerika. De Nederlanders hadden de fabriek opgericht en na een aantal over gedragen aan de Surinamers, maar helaas is het daarna bergafwaarts gegaan met de fabriek en staat die nu helemaal leeg. In het dorp hebben we ook het standbeeld van een huisslavin met een afgesneden borst. Dat standbeeld staat voor een slavin waarvan de borst is afgesneden door de eigenaresse van de slavin. De eigenaresse van de slavin woonden namelijk met haar man op een plantage. Ze hadden geen kinderen want die konden ze niet krijgen. Toen ze erachter kwam dat de huisslavin zwanger was wist ze dat het kind van haar man was. Toen ze aan de huisslavin vroeg van wie het kind was, zei ze dat een ander slaaf de vader was. Dit geloofde ze niet en als straf heeft ze de borst van de slavin er afgesneden en s avonds aan haar man opgediend. De huisslavin is daarna de jungle in gevlucht en haar kind is een strijder geworden voor de slaven in de jungle.
Een andere stop die we gemaakt hebben was bij de zeedijk. Daar staat een Hindoestaanse tempel met super mooie beelden. De zeedijk is ook de illegale oversteekplaats van Suriname naar Frans Guyana. Voordat we naar Bigi pang gingen moesten we eerst nog een uurtje varen eerst op een kanaal en daarna moesten we de boot slepen, zodat we de moerassen in konden. In die rit heb ik me ogen uitgekeken naar de verschillende vogels en alle planten. Op het meer aangekomen stonden er huisjes. Althans het moest doorgaan voor een huisje. We hadden in ieder geval een dak boven ons hoofd. Voor deze trip heb ik wel in Paramaribo een hangmat moeten kopen. Deze hebben we buiten onder een dak opgehangen met een klamboe er om heen, want de muggen zaten overal. ’s Avonds zijn we op zoek gegaan naar kaaimannen en deze hebben we ook gevangen. Ik sta er zelfs mee op de foto. Ik als grote dierenvriend!!. In die rit ben ik ook helemaal lek geprikt door de muggen. Het slapen in een hangmat ging me prima af en de sterrenhemel was echt super mooi!!. De volgende dag zijn we gaan varen en hebben we een rode ibus gespot. Dit is de mooiste vogel die ik tot nu toe gespot heb in Suriname. Daarna hebben we een modderbad genomen en zijn we terug gaan naar de stad. Ik kan dan ook wel zeggen dat ik een geslaagd weekend heb gehad met leuke mensen. Ik heb nu al zin in mijn volgende excursie en hopelijk wordt die net zo leuk als deze.

  • 25 September 2012 - 20:42

    Sanne:

    Die foto met die kleine krok vind ik echt hilarisch!!! XXX

  • 25 September 2012 - 20:48

    Eline Allis:

    Klinkt goed allemaal! Als je terugkomt gaan we dus alleen nog maar naar de salsa clubs, en de dierentuin ;)

  • 25 September 2012 - 20:49

    Liesbeth:

    He Esther,

    leuk om je verhaal te lezen! Maar goed dat the USA niet door is gegaan; surniname is veel levendiger:-). Maaruh...wanneer begint je echte stage?

    heel veel plezier nog!


    groetjes

  • 25 September 2012 - 20:57

    Esther Schenk:

    heey liesbeth,

    Ik begin maandag met stage lopen. De scholen beginnen hier namelijk pas 1 oktober weer.
    en het is hier inderdaad alleen maar genieten.

    groetjes

  • 26 September 2012 - 08:02

    Berna:

    Samen met rogier gelezen en foto's bekeken.
    Wat wordt het de volgende keer???????

    Groetjes xxxx

  • 26 September 2012 - 22:14

    Tessa Van Wingerden:

    Heel mooi es, kan lezen dat je veel mee maakt:) wat een heftig verhaal over die slavin!!!
    Nou, hou je taai, dikke kussen(L)

  • 27 September 2012 - 21:47

    Moeder Van Eline Allis:

    Hoi Esther,
    Ik wil je (ook al ken je mij niet) heel veel plezier toewensen in Suriname.
    In het begin is het altijd heel erg wennen, maar je zal wel merken dat het echt wel leuk gaat worden.
    Ik hoop dat je daar fijne vriendschappen op gaat bouwen.
    Je hebt er in ieder geval weer een volger bij ;)

  • 27 September 2012 - 21:47

    Moeder Van Eline Allis:

    Hoi Esther,
    Ik wil je (ook al ken je mij niet) heel veel plezier toewensen in Suriname.
    In het begin is het altijd heel erg wennen, maar je zal wel merken dat het echt wel leuk gaat worden.
    Ik hoop dat je daar fijne vriendschappen op gaat bouwen.
    Je hebt er in ieder geval weer een volger bij ;)

  • 30 September 2012 - 14:30

    Nathalie Koppen:

    Hee Es, ik had natuurlijk al veel van je gehoord, maar leuk om je verhaaltje te lezen!! Wat wordt je toch een echt dierenvriend, ik ben trots op je! Goed om te lezen dat je zoveel onderneemt, geniet er maar goed van! Spreek je snel weer! Xx

  • 02 Oktober 2012 - 10:45

    Eline Vossie:

    Hey Schenkie!
    Hier ook eindelijk een berichtje van mij, ook al heb ik je al een paar keer gesproken!
    Leuke verhaaltjes! En wat schrijf je leuk...!!!! Ook super om die foto's te zien... dus maak nog maar
    lekker veel foto's want ben heel benieuwd naar alles wat je meemaakt!!

    SUCCES MET JE STAGE DEZE WEEK!
    En van de week maar weer even een skype date plannen!

    Dikke x

  • 11 Oktober 2012 - 19:57

    Merel:

    Essie op avontuur! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

esther

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1308
Totaal aantal bezoekers 10573

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

18 September 2012 - 14 December 2012

Minor Suriname

Landen bezocht: