de eerste 2 weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van esther Schenk - WaarBenJij.nu de eerste 2 weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van esther Schenk - WaarBenJij.nu

de eerste 2 weken

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg esther

03 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Het is weer zover ik schrijf weer een verhaaltje. Ik zit nu heerlijk buiten in de wind te genieten van een tropische regenbui. Ze zeggen dat het nu de grote droge tijd is, maar ik vind het nog vrij vaak regenen hier.
Inmiddels ben ik hier twee weken en begin ik al aardig te wennen aan het Surinaamse leven. De mensen zijn hier heel aardig en vriendelijk. Sommige mannen zijn iets te vriendelijk, maar daar wen je wel aan.
Deze week ben ik begonnen met stage lopen en ik kan nu al zeggen Surinamers werken echt heel anders als Nederlanders. Zo gingen we op onze 1ste stage dag naar de BSO (bureau speciaal onderwijs) en kregen we daar een kennismaking met de rest van het personeel. Daarna werd, waar we gewoon bij zaten, overlegd wat we konden gaan doen. 1,5 uur later, na de kennismaking en een korte uitleg mochten we al weer gaan!!!
Hopelijk kunnen we morgen wel gewoon een hele dag werken.
Afgelopen week waren we nog vrij en hadden we een aantal tripjes gemaakt, Zo zijn we naar Nieuw Amsterdam geweest om onze geschiedenis over het land bij te schaven. Helaas was het die dag iets te warm en heb ik voor me gevoel meer staan slenteren dan iets in me op kunnen nemen. Maar… gelukkig hebben we de foto’s nog en die geven een goede impressie van Nieuw Amsterdam.
Verder zijn we nog naar de Vlindertuin geweest, waar ik met nog meer dieren op de foto ben geweest. Ze hebben daar ontzettend veel mooie vlinders die helaas te snel waren voor de camera.
Naast onze culturele uitstapjes hebben we ook genoten van het uitgaansleven hier. Zo zijn we naar Havanna geweest waar we onze salsa lessen in de praktijk konden uitvoeren. Dit vind ik alleen moeilijker als gedacht. Ik kijk dan ook nog liever even toe hoe de andere mensen dansen. In de Surinaamse discotheken wordt anders gedanst dan bij ons. Alles gaat vanuit de heupen en iedereen battelt met elkaar! Erg leuk om naar te kijken.
Zaterdag avond zijn we naar een festival op White Beach gegaan, dit was ook een erg gezellig feest. Op de heenweg reden we nog even langs het huis van Clarence Seedorf, wat heeft hij een ontzettend groot huis.
Op de terug weg van het feest zijn we voor het eerst met onze neus op de feiten van het Surinaamse verkeer gedrukt. Er was een auto uit de bocht gevlogen en over de kop gegaan. De bestuurder zat rustig naast zijn auto terwijl zijn auto op de kop stond. De telefoonkabels van de paal hingen op de grond en we moesten er dus om heen rijden echt heel grappig en apart om te zien.
Gisteren hebben we een echte Surinaamse verjaardag mee gemaakt. We waren uitgenodigd door de buren en het was gezellig. De Surinamers kunnen echt ontzettend veel eten en op de verjaardag bleven de hapjes en de drankjes komen en was er een lopend buffet. Er werd volop gedanst en zelfs door omaatjes van dik in de 90 super leuk om te zien.
Al met al een geslaagde week waarin ik weer een hoop heb meegemaakt, maar nu is het tijd om me op mijn stage te focussen en ook daar heb ik heel veel zin in.

  • 03 Oktober 2012 - 11:44

    Tessa:

    Lieve Es,

    Nou, terwijl jij daar in een tropische regenbui zit... miesert het hier al de hele dag.. EN het is koud:P Dus niks te klagen:p
    Het klinkt ernaar alsof je super veel mee maakt. GENIET ERVAN!!!

    Het volleyballen gaat goed, leuk team! al is er wel het een en ander veranderd.. maar je word vast op de hoogte gehouden:)

    Nou meis, veel plezier en tot je volgende blog!!!
    xxxxxxxxx Tessa

  • 03 Oktober 2012 - 17:27

    Berna:

    Fijne week gehad lees ik.
    Blijven oefenen met de heupjes.

  • 03 Oktober 2012 - 17:27

    Berna:

    Fijne week gehad lees ik.
    Blijven oefenen met de heupjes.

  • 03 Oktober 2012 - 17:27

    Berna:

    Fijne week gehad lees ik.
    Blijven oefenen met de heupjes.

  • 03 Oktober 2012 - 17:27

    Berna:

    Fijne week gehad lees ik.
    Blijven oefenen met de heupjes.

  • 03 Oktober 2012 - 17:28

    Berna:

    foutje 4 extra

  • 06 Oktober 2012 - 16:14

    Marjolein Jansen Van Doorn:

    Hallo Esther.
    Het is leuk om je verhalen te lezen. Wat doe jij een hoop ervaring op! Suriname is toch echt nog een ander land! Als je er niet geweest bent, kan je het je haast niet voorstellen.
    Ook de warmte niet.
    Blijf vooral de verhalen schrijven. Alle JAVADO's volgen je!
    Succes met je werk (stage)
    Groeten van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

esther

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 10561

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

18 September 2012 - 14 December 2012

Minor Suriname

Landen bezocht: